Et motorikrum, hvor der er højt til loftet

I forbindelse med etablering af en helt ny hal på Lisbjergskolen, har vi i fællesskab skabt et fantastisk bevægelsesunivers, hvor både kroppens fysiske og motoriske evner bliver udfordret. Et rum, hvor der er højt til loftet… især når man er på vej op til den store net-rede igennem vertikal labyrinten 😊

Et motorikrum, hvor pladsen til bevægelse, idræt og leg er ved sine fulde fem

I dette univers af motorik, bevægelse og leg bliver man uvilkårligt inviteret ind i et ”Slaraffenland” af fantasi og skabende indlæring, hvor kroppen forføres til at lade sig bruge på utallige nye måder. Både energifyldte og forsigtige børn kan her trives side om side. Sværhedsgraden kan varieres og både børn og voksne kan udfordre deres klatreevner i vertikal labyrinten og på klatrevæggen.

Kontakt os for flere informationer

Vertikal labyrinten

Vertikal labyrinten på den ene endevæg er en ideel og sikker ”bevægelseskasse” netop ophængt på væggen, hvor enhver høj som lav kan boltre sig. De aktive kan bevæge sig på mange forskellige måder og på tværs af rummet i flere niveauer. Labyrinten er udformet, så den er delvis åben ud mod rummet, således at alle og dermed også aktivitetslederen kan følge klatrerne, når de bevæger sig igennem labyrinten.

Klatrevæggen

Klatrevæggen spiller op til en helt anden bevægelsestype, hvor man ikke har fast og stor understøttelse, men må udfordre sig ved at balancere og klatre via ribbe, greb og klatrerør. Her er hænder og fødder altafgørende for at få fodfæste. Man må lade næste bevægelse lede af muligheden for at gribe og hæve sig frem til nye positioner på væggen. Også her er det nemt for de andre i rummet at følge og imitere eller støtte de aktive klatrere.

Det vertikale bevægelsesrum

- er skabt til både grundlæggende kendte- og nye bevægelseslege. Mange dele fx klatregreb, markeringsskiver og magnetiske mærkater er alle sammen dele, der er flytbare. Bevægelsesmiljøet bliver dynamisk ved enkle snuptag. Det er oplagt og nemt at tilpasse væggen til specifikke formål fx til træning af ord, begreber, tal og farver. Både aktivitetsleder og børn kan flytte de tegnede dyr, tal eller farver som en integreret del af lege og øvelser.

Som sagt bliver gulvarealet eller mellemrummet ved et enkelt greb et motorisk forbindelsesrum ved at tegneenkle streger eller stier mellem væggene. Men gulvarealet kan også omskabes til et jungle- eller motoriklandskab med redskaber eller afleveringsporte, rullemåtter og trædesten.

Kontakt os

star
Danmarks største udvalg i idrætsudstyr
star
Etablering af de aktive rum
star
Læringsplatform med over 200 aktiviteter
star
Hurtig og nem levering